söndag 6 april 2008

Ny vecka, massor av ideér!

Nu är det en ny vecka igen! Jag hade en heldag i Velamsundsrummet i torsdags då jag fick lära mig om webbkameran, Photostory och Power point, jättekul alltihop!!! Jag fick en mängd nya ideér som jag skulle vilja göra med barnen, men när ska man hinna? Klassen har just fått en blogg som vi ska börja skriva i den här veckan. Min tanke är att den ska fungera som en dagbok för eleverna under bondgårdstemat, men jag vill ju att de även ska berätta om andra saker vi gjort i skolan.
Att arbeta med wikis med klassen tror jag får vänta tills de blivit lite äldre.
På onsdag är det dags för "Världen i klassrummmet" och då får jag väl ännu fler tips på vad jag kan göra med eleverna!!

Vi hörs och syns kanske på onsdag!

1 kommentar:

Katta sa...

Vad kul med givande kurser! Hur var kursen om webbkameran? Jag gick ju också kursen om powerpoint och blev riktigt inspirerad av den så nu har jag gjort flera små uppgifter i powerpoint. Jättekul!
Kan jag få länken till er klassblogg? Det vore kul att kunna läsa den . :) /Katta