söndag 20 april 2008

På trappan i vårsolen!

Ja nu är det äntligen vår!!! Härligt!
Den här e-smart kursen har vekligen fått mig att funder på hur jag kan arbeta med IT med barnen.
Det är lite meckigt med att jag inte har en fast kanon och att det ibland är strul med uppkopplingen. MEN trots det är det så himla kul och jag har defenitivt blivit modigare med att använda datorn.
Klassens blogg är uppskattad både av föräldrarna och barnen.En sådan enkel grej som blir så uppskattad. Att jag kan granska alla kommentarer är också ett strort plus.
Det är så otroligt mycket man vill göra med barnen men man måste lära sig att säga stopp ibland. Jag önskar att det fanns mer tid att gå in och läsa varandras bloggar men det finns det helt enkelt inte.

Inför min bondgårdsdag i klassrummet ska jag ge eleverna instruktion via en powerpoint presentation. Det har jag aldrig gjort förut. Jag har jufaktiskt bara jobbat som lärare sedan i aug 07 och jag testar mig fram hela tiden.
Den här kursen har gjort att jag vågar ännu mer när jag hör och läser om hur alla ni andra på kursen jobbar, otroligt kul!!

Nu är det dags för 7-åringen att spela sin först amtch i S:t Erikscupen, och det får man ju inte missa....
Eva

1 kommentar:

Inger Lison sa...

"Inför min bondgårdsdag i klassrummet ska jag ge eleverna instruktion via en powerpoint presentation. Det har jag aldrig gjort förut. Jag har jufaktiskt bara jobbat som lärare sedan i aug 07 och jag testar mig fram hela tiden.
Den här kursen har gjort att jag vågar ännu mer när jag hör och läser om hur alla ni andra på kursen jobbar, otroligt kul!!"
Så roligt att du vågar testa, det är det som är syftet med kursen så jag blir extra nöjd när du är i full gång.
Jag vill gärna att ditt och Kattas projekt filmas. Kan jag fråga Daniel om han har tid att följa ert projekt och filma genomförandet?
Det vore så kul tycker jag, eller hur?
Vill också gärna ha länken till elevernas blogg, går det för sig?
Hälsningar
Inger